2 Eylül 2015 Çarşamba

GİTME ZAMANI - ARET VARTANYAN

Yürüdüğün yollar hep aynı yere çıkıyorsa, yeni bir yol bulmak için  ;

Aret Vartanyan'ın son kitabı " Gitme Zamanı' nı başucumda duran kitapların en üstüne yerleştireli epey zaman olmasına rağmen nedense bir türlü başlayamamıştım  Bir arkadaşım "Kitaba başladım ama bitiremedim" dedi,  bir diğeri ise "okumaya korkuyorum ya düşüncelerime tercüman olursa" dedi...Geçen hafta Bodrumda kitabı okumaya başladım ve bu sefer de bitirmekten daha doğrusu bitmesinden korktum....Öyle nefes almadan okudum soluksuzca... 

Aret Vartanyan ile yapılan röportajlardan okuduğum kadarı ile yazar; "Gitme Zamanı" isimli romanının bir dönüm noktası olduğunu söylüyor ve kitaptan 37 yıllık bir başyapıtım" diye sözediyor.  

Romanda  Zahir ile Batın iki ayrı kurgu...İlk başlarda birbirinden ayrı gibi görünüyor ama romanın içine girdiğinizde aslında ikisinin de birbirinden ayrı olmadığını farkediyorsunuz.

Kitabın arka kapağında yazan "Gök ile yer arasında köprü kuran asa misali Batın ile Zahir arasında gidip geliyor insan " cümlesi kitabı okuyunca daha da bir anlamlandı kafamda...


"
Zahir ...Günlük hayatta hepimizin ya da yakınlarımızın yaşadığı, etrafimızda gördüğümüz insanlar, hayatlar, bir şekilde hepimizin bir yerlerde kendimizi alamadığımız yaşam döngüsü...

Batın...Fantastik kurgulanmış. Felsefik sırları irdeleyen, kadim bilgileri günümüze taşıyan bilgiler ve ezoterik kahramanlar...

Kitap ile ilgili birbirine benzeyen bir sürü güzel yorum var....Ben tekrara girmemek adına kitaptan beni etkileyen bazı paragrafları alıntılamak istedim. Aslında  bloğumda hep orjinal yazılarım vardır ama "Gitme Zamanı" beni o kadar etkiledi ve ruhumun o kadar derinlerine dokundu ki kitabı henüz okumamış olanları özendirir belki diye paylaşmak istedim.

Yazar kitabın kahramanlarından biri olan Zümrüt aracılığı ile diyor ki

"Gitme zamanı geldiginde gitmek gerekir. Gitme zamanı bir değil birçok kez gelir. Gitmen gerektiğinde gidemediklerin, bırakman gereken zamanda bırakamadıkların, seni yolculuğundan, kendinden, hatta insan olmaktan uzaklaştırır. Bir ihtimal rüya görmek için uyanık kaldığımız, uyumak için yaşadığımız gibi, başımıza gelenler, yaşadıklarımızın hepsi gitme zamanı içindir."

Aslında bu kitabı biz kadınların okuması gerekir en çok. Çünkü biz kadınlar gitme zamanının geldiğini anlamıyoruz daha doğrusu anlamak istemiyoruz. Ruhen gittiğimiz yerlerden, kişilerden fiziksel olarak gidemiyoruz.  Oysa gitme zamanı geldiğini anlamak da bir erdemmiş, ruhen gittiğin yerlerden, seni yüreğinden gönderenlerden gidebilmekmiş asıl yapılması gereken...

Asağıdaki benzetme ise ufak da olsa başladığm dönüşüm yolculuğumda doğru aşamalardan geçtiğimi farkettirdi bana ve sanırım benim gibi dönüşüm yolculuğuna çıkmış  bir çok kişiye....

"Cünkü dünyayı değiştirmeye çalışmak, sinemada görüntüsü kaymış bir filmi, beyazperdeyi çekiştirerek düzeltme çabasıdır. Projektörü düzeltmek tek çözümdür." diyor  Aret Vartanyan...

Benim anladığım ve bir müddettir uygulamaya çalıştığım durum; Dünyayi değiştirmeye çalışmak yerine kendinizi değiştirin. 

Bu kitaptan hepimizin özellikle de biz kadınların çıkaracagı çok sonuç var...Bu kitap benim kendimce başladığım dönüşüm yolculuğunda bana çok şey kattı.. Eğer sizin de bir dönüşüm yolculuğunuz varsa bu kitap sizlere de çok yol katettirecektir.

Kitaptan aldığım aşağıdaki satırları da eklemeden bu yazıyı bitirmeye gönlüm razı olmadı...

BatinXXVI bölüm aşağıdaki satırlarla başlıyor...

"Hayat...Geçmesi gerektiği gibi geçecektir.
Mühim olan bizim akan nehrin üstünde duruyor olmamız
Dengesizce dengede
Farkında ama hayaldeki gerçekte
Deneyerek heyecanla
Gerektiğinde bırakarak, beklemeden ama açık kalarak sürprizlere
Bütünde kendimizde "bir"olarak ama birlikte
Gülümseyerek gönülde
Susarak zihinde, coşarak kalpte
Görerek, dinleyerek, hissederek titreşimin gizeminde
Özdeki gölge olmayan gerçeğimizde
Hapsedilmezcesine....."

Hepimizin kendi başına çıkmamız gereken içsel yolculuğumuzda aradığımız kendimizi bulmamız ve dünyaya geliş amacımızı farketmemiz dileği ile.........

       










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder