12 Nisan 2014 Cumartesi

YOL ANILARIM - 2

Bitmez benim yol anılarım...

Yine bir gün Yılbaşı tatili için bir yerlere gideceğim. İşten çıktım, eve gidip eşyalarımı alacağım ve uçağa yetişeceğim. Bindiğim taksinin şöförü trafik tıkalı diye bir sürü bypass yol denedi, başaramadı ve trafiğin tam kalbine çıktı tekrar. Normal yolundan gitse çoktan gideceğim yere götürecekken iyice geç bıraktı beni. Elimden olmayarak söylendim tabii. Taksi şöförü arkasına döndü ve “ Oooo abla sen de hiç mutlu olmuyorsun ne bu stres ben iyilik olsun diye kestirmeden gideyim”  tarzında cümlelerle söylenmeye başladı. Sinirliyim ya ben de  “Ben size şöför Bey diyorum siz bana abla diyorsunuz hem nerden ablanız oluyorum ben sizin” dedim. Demez olaydım. Adam “sen zaten benim ablam olamazsın. Benim ablam gecenin bir saati sokakta yalnız olacak, yetmeyecek bir taksiye binecek yalnız başına, o da yetmeyecek taksi şöförü ile çene yarıştıracak öyle mi?  Vuruum ben o ablayı be vururum namus katili olurum” demez mi?. Korkmadım desem yalan olur ama içime de sindiremedim. “Bana hakaret ediyorsunuz ama diyebildim” sadece neyse ki inecegim yere kadar bir daha konuşmadık. Yoksa ablası olmadığıma bakmayıp beni de vuracaktı. Onun küçük dünyasında gece yalnız sokakta olan, taksiye binen bir erkekle konuşan bir kadın iyi yolda degildi. Bu olay olalı 12 seneden fazla oldu. Bugün ülkemin gittiği yere bakarsak yakında taksi şöförü gibi düşünenlerin egemen olduğu bir ülke haline geleceğiz.

Bir başka anım.....

Canım kankam ve sevgili arkadaşımız Füsunumuz ile Etiler Günaydına gidiyoruz. İçki içeriz dedik almadık arabayı. Takside ben ön koltukta Dilara ile Füsun arkada oturuyorlar. Benim canım bazı konularda sıkkın. Bir anlamda bu yemek birazda bana moral yemeği. Dilara ile Füsün zorla razi etmişler beni bu yemek için. Kendi aramızda konuşuyoruz havadan sudan. Ben üşüdüm keşke şal alsaydım dedim. Dilara da “orada vardır, verirler nasılsa” dedi. Bindiğimizden beri bizimle konuşma manevraları yapan şöför amca lafa karışarak “o şalların temizliğinden nasıl emin oluyorsunuz bir sürü kişiye aynı şalı veriyorlar” demez mi? Zaten burnumdan soluyorum aniden döndüm ve “aslında bu taksi koltuğuna oturmak gibi birşey” dedim Taksici bir an şaşırdı ve “ama o koltuklar yıkanıyor” diye cevap verdi. Uzatmadım artık kendi anlasın diye. Arkada Dilara ile Füsun koptular tabi. Neyse asık suratım düzelerek indim taksiden.


Seviyorum yurdum insanlarını……

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder