11 Mayıs 2014 Pazar

MINNESOTA


Sanki gezi anilari yazisi gelecek gibi bu başlığın arkasından ama yanılıyorsunuz. Minnesota Koşuyolunda 3.5 ay önce açılan bir Fransız restaurantı. Aslında 8 yıl önce İş Kullerinde açılmış bu restaurant.  Benim yeni haberim oldu maalesef.

Bugün sabah  "oh yaşasın bugün evdeyim öyle aylak aylak oturacağım ve gazete, kitap okuyacağım" diyerek güne başladım. Kahvaltımı ettim ve gazetemin ilk sayfasını okuyordum ki telefonum çaldı. Aysun'un telefonda " Anneler günün kutlu olsun" dilekleri ile başlayan, neşeli sesi çınladı kulaklarımda. Kızı ile kahvaltı ediyorlarmış, aslında Ceviz Ağacına gideceklermiş, fakat yer olmadığı için Minnesotaya gelmişler ben de kendilerine katılırmıydım? Aysun Pera Palası panoromik gören, entel, dantel ve tarihi evine taşındığından beri eskisi gibi görüşemediğimizden yakınan ve Aysun'un başının etini yiyen biri olarak buna itiraz hakkım yoktu. "Tamam" dedim. Bu arada içimden  "hey Allahım bilindik bir yere gitseymişler ya nasıl bir yer ise burası" diye düşündüm.

Minnessota Koşuyolunda o meşhur Ceviz Ağacı cafeden biraz ileride bir Fransız Restaurantı. Öncelikle çok sevimli hoş bir yer. Sahibi Alev Hanım Cordon Bleu' dan diploma almış yani işi bilerek yapanlardan, bu işin mutfağını bilenlerden. Şahsen yemek yapmak ile başı hiç hoş olmayan bana göre  taaa Fransa da bu işin  okulunu okuyan biri koca bir alkışı hakediyor  demektir. Koşuyolu Minnesota açılalı  3.5 ay olmuş. Dekorasyonu sevimli ve şık. Hem açık hem kapalı yeri var. Açık kısmında duvarda çieklerle çok hoş ve sevimli bir ambians oluşturulmuş. Masalarda kırmızı beyaz kareli runner lar, yeşil peçeteler, herşey uyum içinde. Çalışanlar nazik, güleryüzlü, hafta sonu çok kalabalık  olmasına rağmen herşeye yetişmeye çalışıyorlar.  Kahvaltı tabağı oldukça zengin. İçi bölmeli bir tabak içinde beyaz peynir, kaşar peyniri ,bal, kaymak, yumurta, domates, salatalık, salam, şokella, fıstık ezmesi, kayısı marmealatı, kabak reçeli,ayrı bir tabakta zeytin, acuka, tahin, pekmez, lor peyniri. Bu bir kişilik kahvaltı tabağı ama kesinlikle bir kişi için çok fazla. Aklınızda olsun 2 kişi için bir tabak isteyin. Ve o muhteşem ekmekler....  Sarımsaklı sıcak ekmek mutlaka denenmesi gereken bir ürün. Normal ekmekleri de sanki poğaça gibi ve sımsıcak geliyor. İnsanın içini de kalbini de ısıtıyor öyle güzel yani. Ben kahvaltı ettiiğim için sadece olayın çay kısmına eşlik edebildim. Bu arada masa da bir de egg benedict vardı. Tost ekmeği üzerine jambon en üstte de yumurta. Tadı güzelmiş gürüntüsü de çok hoştu. Ve tüm bunların fiyatı da 52 TL idi. Haa birde 3 kahve ekleyin. Bence gayet uygun bir fiyat olmuş.

Bu arada az daha unutuyordum. Minnesota ismi nerden gelmiş dersiniz?  Öyle ya Fransız restaurantının adı neden Amerikan olsun. Alev Hanım "porsiyonlarımız Amerikan porsiyonu gibi, Amerikayı çağrıştırıyor, o nedenle bu ismi tercih ettik" diye açıkladı.

Hafta sonu şehirden uzaklaşamadığınızda ama canınız da şöyle çiçekler içinde, açık havada kahvaltı istediğinde Minnesotayı mutlaka deneyin derim. Öğle ve akşam yemek seçenekleri de güzel görünüyordu ama denemediğim için yazamadım.Bir daha ki sefere artık....

Gitmeden önce incelemek isterseniz:  www.minnesota.com.tr  adresini tıklayın.

Eklemeden geçemeyeceğim; Bence web sitesinde örnek menüler olsa fena olmazdı, şahsen gözlerim bir menü aradı.  Bu da benden küçük bir eleştiri olsun....

Her gününüz pazar tadında hoş, güzel ve kolay geçsin.....

MİNNESOTA 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder