2 Mart 2014 Pazar


YAZMAK NE ALAKA ????  

Lise de fen  bolumunde okudum ama edebiyatla aram hep iyiydi..Lise 2. sinifta okudugum Divan Edebiyatindan bazi dizeler hala  aklimdadir hem de Turkce aciklamalari ile...Ama tabii aradan gecen onca yila ragmen hala aklimda Divan Edebiyatindan dizeler kalmis olmasinin lise 2 deki edebiyat ogretmenim Nimet Hanim'in katkisi buyuktur. Bize o agdali Divan Edebiyatini bile sevdirmisti. 

Cocuklugumdan beri okumayi severim. Ilk kitaplarim Aysegul serisiydi. Kendimi Aysegulu'un yerine koyup hayaller kurardim. Sonra cocuk klasikleri geldi...Okumaya basladigim bir kitabi bir gunde bitirip sonrada anneme bir tane daha almak icin yalvardigimi hatirliyorum. Bazen annem kizardi ''hicbirseyle ilgilenmiyorsun herseyin bir zamani var oku ama birazdan etrafla ilgilen" derdi...

Babam okumayi cok severdi bize de asiladi. Her aksam yemekten sonra annem babam kitaplarini ellerine alir ve bir koseye cekilirlerdi. Biz de kardesimle kendi kitaplarimizi okurduk. O sirada TV kapanirdi  ve her gece yarim saat kitap okunurdu bizim evimizde. Sonralari ben de anne oldugumda daha oglum 3-4 yasindayken bile oyuncak sepetine masal kitaplari koyardim. Okuma fikrine alissin diye...Tabi bu benim buldugum bir yontem degil. Bir cocuk gelismi kitabinda okumustum. Cocuk, kitabi yirtsa bile varligina alissin, bilincaltina yerlessin diyordu yazida...Faydasi oldu mu bilmem ama oglumda her gece mutlaka yatmadan kitap okur...

Lise 1 deki edebiyat ogretmenim " Okuyunda ne okursaniz okuyun hatta kaldirim romani olsa bile yeter ki okuyun" derdi. Ona gore sabun kopugu gibi olan ask romanlari kaldirim romaniydi...Bende sozunu dinledim ve ayirt etmeden okudum kitaplari...Hala da okurum ama vakitsizlikten artik cok satanlar listesindeki bazi kitaplari ancak okuyabiliyorum...Hic olmazsa gundemi yakaliyorum...

Cok okudugumdan midir nedir oldum olasi kelimelerle aram iyidir. Ama sadece yazarken. Bana gore konusurken ekonomik konusuyorum ama yazarken calaklavye yazabiliyorum...Iyi mi kotumu bilemem ama boyle iste...Kafamda hep bir hayatimi yazmak fikri vardi..Gecenlerde basladim..Hani hayatim roman olur derler ya bence her insanin hayati kendine roman olur ve yazilmayi hakeder. ....Herkesin farkli bir hikayesi vardir. Bende benimkini amatorce yazayim dedim. Arkadaslarim soruyor bizi de yaziyormusun diye...Henuz oralara gelmedim daha 4 yas civarindayim diyorum...:) Boyle giderse 3-5 cilt olacak gibi..E calaklavye yazarim dedim ya...Onemli onemsiz aklima geleni yaziyorum iste...Kim okuyacak derseniz bilemem ama kimse okumazsa bile en azindan taaa ileride torunlarim okur...Fena fikir degil, simdi aklima geldi , dogmamis torunuma ithaf edeyim kitabi ....26.01.2013



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder