19 Mart 2014 Çarşamba

BAŞUCU KİTAPLARIM...



Eskiden beri kitap okumayı çok severim. Hayat’ın herkes gibi benim için de inişli çıkışlı olduğu günlerde  sanırım hiçbir şeye konsantre olamamamdan dolayı az okur olmuştum. Oysa okumak bir hobi olmanın ötesinde benim için bir kaçıştı. Ne zaman çok üzülsem kitaplara veririm kendimi. Okurken gözümde okuduklarımı canlandırır ve başka bir dünyada, kitapta anlatılanların dünyasında yaşarım. Neyse yeniden kitap okuyorum....

Geçenlerde Şems-i Tebrizi'nin Bab-ı Aşk adlı kitabını okuyordum. Kitabın en başında 40 kural var Tebrizi'nin sözlerinden oluşmuş...12. kuralda  Şems-i Tebrizi der ki  : 

Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?

Bu söz bana inanılmaz iyi geliyor. Hala çok endişeli olduğum zamanlarda bu sözü hatırlatırım kendime....Bazı kitaplar var ki başucu kitabı olmayı hakediyor. Bab-ı Aşk da öyle bir kitap bence...Her zaman başucumda durur.  Arada açar okurum.

Gecenlerde kankam canım arkadaşım bana bir kitap hediye etti. Biz arada birbirimize beğendiğimiz kitapları alırız. O çoktan beridir bahsediyordu bu kitaptan hatta bulunmuyormuş D&R dan siparişle getirtmiş. Sağolsun bir tanede bana almış." Türkiye'de Ölmeden Önce Açmanız Gereken Gizemli 78 Kapı" Yazarı Ata Nirun. Yazar kitabını 3 bölüme ayırmış.  Gezin ve Görün; Öğrenin ve Uygulayın; Okuyun ve Araştırın...




Gezin görün bölümü "Manisa Spil Dağlarında Atlantisi Arayın” diye başlıyor ve Türkiye'nin dört bir yanına götürüyor...Kitabın arka kapağındaki tanıtım yazısında " Bu kitapta, dünyaca ünlü mitlerin ve inançların bizdeki koordinatlarını okuyacak ve şaşıracaksınız" diyor...Gerçekten şaşırıyor insan...En hoşuma giden kısmı ise sayfaların yan  kısımlarına özlü sözleri koymuş yazar...
İşte size özlü sözlerden bir demet :

- "Amaçsızca dolaşan herkes kaybolmuştur"  Tolkien

-"Bir insanı sevmek onunla birlikte yaşlanmaya razı olmaktır"  A. Camus

-"Bizim en büyük hatamız başkalarının hataları ile uğraşmaktır"   Halil Cibran 

Ve daha bir çok, sizi söyleyene hayran bırakacak sözler.....


Gerçekten bu kitapta başucunuzda durması gereken kitaplardan biri bence...Benim başucumdaki yerini aldı bile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder